For produkt kjøpt via Jøklagutane AS, heretter "arrangør".
Arrangøren er ansvarlig for deg som kunde når du bestiller din opplevelse gjennom oss. Vi sørger for at du får nødvendig informasjon før du reiser og tar kontakt med deg dersom det oppstår vesentlige endringer vedrørende din bestilling. Dersom du har behov for å kontakte oss før eller under reiser, er vi tilgjengelige på telefon og epost. Kontaktinfo finner du på nettsiden.
Kunden plikter å lese informasjon i ordrebekreftelsen om hvert enkelt produkt som bestilles.
Betalingen skjer når bestillingen gjennomføres og bestillingen er ikke godkjent før hele beløpet er betalt. Våre avbestillingsregler er slik:
Avbestilling grunnet kjøreforhold, forsinket tog, sykdom etc, gjelder fortsatt våre avbestillingsregler som listet over. Kunden er ansvarlig for å kontakte sitt reiseforsikringsselskap for refusjon av innbetalt beløp.
For bedriftskunder som betaler med faktura gjelder avbestillingsbetingelsene uavhengig av om bookingen er forhåndsbetalt innen fristen på faktura.
Alle endringer/avbestillinger må gjøres 14 dager før ankomst.
Vi tar forbehold om trykkfeil og at priser på internett kan inneholde feil grunnet tekniske årsaker.
Hvis Jøklagutane as må avlyse, refunderes 100% av innbetalt beløp.
Reiseutgifter, overnatting og andre utgifter kunden har i forbindelse med bestilt aktivitet står ikke arrangør ansvarlig for, og kunden må ta kontakt med sitt forsikringsselskap for eventuell refusjon.
Vi anbefaler alle å ha reiseforsikring som dekker sykdom, dårlige kjøreforhold slik at man ikke rekker hundekjøringen, dårlig vær etc.
Kunden er ansvarlig for:
Gjestene kan bli gjort økonomisk ansvarlig for tap eller skade på utstyr som skyldes uaktsom eller forsettlig opptreden av deltakere.
Leverandøren er ansvarlig for:
Hendelser utenfor arrangøren sin kontroll – brann, større tyveri, naturkatastrofer og lignende gir Jøklagutane as, rett til å heve avtalen uten erstatningsansvar. Vi tar forbehold om flytting av tidspunkt eller kansellering av arrangement grunnet vær eller forhold som tilsier at det vil være uforsvarlig å gjennomføre aktiviteten. Ved kansellering refunderes innbetalt beløp til kunden.
Når du bestiller må det registreres en e-postadresse, navn, adresse og telefonnummer. Opplysninger brukes kun til å kontakte deg angående aktiviteten dersom det er behov for det.
Ved å bruke denne nettsiden samtykker du i at vi kan lagre cookies i din nettleser. "Cookies" - eller "Informasjonskapsler" - er en standard teknologi som brukes av de fleste nettsider i dag. Informasjonen vi samler inn bruker vi til å gjøre nettsidene våre bedre for våre kunder. Informasjonen benyttes kun internt og videreføres aldri til andre. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere deg personlig. Hvis du benytter funksjonen "Husk meg" eller "Autoinnlogging" lagres det en cookie som gjør at vi automatisk kan logge deg inn.
Lov om Angrerett kapittel 6 §22 henviser til begrensningene i Angrerettloven. Punkt m) sier at «levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester, ». Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom gjelder alle produkter som overnatting, utflukter, transport og aktiviteter.
Norsk lov gjelder dersom det skulle oppstå tvister.